FANDOM

Rasy a národy Bájnej zeme majú pomerne odlišné systémy mágie. Tú sú najčastejšie z nich.

Ľudia (Anaon) - mágiu čerpajú najmä z anjelov, jedná sa teda prevažne o mágiu svetla, ochrany a liečenia. Sila ich mágie závisí od viery v dobro a od presvedčenia, že to, čo konajú, je správne, spravodlivé a dobré.

Súmrační elfovia - čerpajú mágiu z prírody. V podstate sa snažia komunikovať s duchmi prírody a ovplyvňovať svoje okolie. Môžu tak napr. prinútiť korene, aby spútali nepriateľa, prehovoriť zvieratá, aby sa pridali na ich stranu, zoslať drvivú vlnu z blízkeho jazera/mora/rieky... ale ak nemajú k prírode dobrý vzťah, poškodzujú ju, zabíjajú zvieratá atď., duchovia sa s nimi veľmi baviť nebudú.

Orkovia - vzývajú Matku Zem a Otca Nebies pomocou rôznych rituálov. Keďže však orská mágia je pomerne pomalá, mnoho orkov sa špecializuje na tzv. antimágiu = ničenie nepriateľskej mágie, resp. jej preberanie, odrážanie, atď.

Nemŕtvi - svoju temnú mágiu čerpajú zo Smrti. Sila ich mágie spočíva v tom, aká tenká je hranica medzi životom a smrťou na danom mieste. Aby ju urobili čo najtenšiu, nosia nemŕtvi so sebou často rôzne artefakty, ako sú rituálne lebky, rôzne relikvie, atď. Ich mágia zahŕňa komunikáciu s mŕtvymi, oživovanie zombiov a kostlivcov, vysávanie zdravia z nepriateľov a iné...

Nagovia - svoju magickú moc im prepožičiava hlbinný boh The'nok. Ovládajú všetky živly, ale najsilnejšie samozrejme vodu, ľad a búrku. Ako náhradu však musia The'nokovi obetovať nejakú živú bytosť. Energia tejto obety sa následne premení na The'nokou manu, a ten potom môže ďalej prepožičiavať svoju mágiu nagom...

Ľudia (Hezira) - púštnych ľudí učí džin Záhir ako čerpať mágiu zo seba samého a z vesmíru. Tento spôsob čarovania je síce pomerne nezávislý na viere v nejaké božstvá (na rozdiel od predchádzajúcich systémov mágie), ale je aj najkomplikovanejší. Aj tí najvzdelanejší mágovia si vedia zapamätať iba niekoľko málo kúzel. Všetky ostatné musia čítať zo zvitkov/kníh/grimoárov. Aby svoju mágiu ešte zosilnili, používajú aj iné magické predmety, ako sú prútiky, paličky (hůlky), palice (hole), kyvadlá, karty, atď....

Trpaslíci - nemajú výslovne samostatnú mágiu. Podobne, ako ľudia, aj oni používajú najmä posvätné a obranné kúzla, ktoré čerpajú z viery v predkov. Okrem toho, poznajú runy - starobylé znaky, ktoré v sebe udržiavajú slabú mágiu po celé veky.

Démonológia - po invázii démonov a Veľkej vojne začalo niekoľko mágov experimentovať s pekelnými kúzlami. Démonológia je akoby obrátená viera Anaončanov - kultisti vzývajú démonov a zosielajú útočné kúzla a kliatby. Dokážu démonov dokonca vyvolať. Nie je však jasné, či mág ovláda démona, alebo démon mága.

Also on FANDOM

Random Wiki