FANDOM

Mogundur
Mogundur.jpg
Sopky neprestajne chŕlia dym a lávu.
Dôležité sídla Puerto del Fuego
Obyvateľstvo Draci, Ľudia, Orkovia, v malej miere iné rasy
Zriadenie bezvládie
Vládca  ??
Príslušnosť neutrálni
Lokácia sopečný polostrov Tyrindoru

Mogundur je sopečný polostrov na juhu Tyrindoru, ktorému vládnu draci a ohniví elementári. Mnohé rasy - vrátane trpaslíkov, ľudí a orkov - sa snažilo prisvojiť si toto územie. Žiadna z nich však nebola úspešná.

HistóriaEdit

Počas doby ľadovej bol Mogundur jedným z mála nezaľadnených miest v Tyrindore. Zrejme preto si ho dračia kráľovná Ea vybrala, aby tu kládla vajíčka. Lenže draci sa počas ľadovej doby neliahli a mnohí z nich si mysleli, že dračí rod vymrie.

Keď došlo k otepleniu a prebudili sa prvé rasy, Mogundur osídlili trpaslíci. Vybudovali si tu množstvo pevností, miest a baní. Ich centrom bola veľkolepá pevnosť Haisburk. Oteplenie však spôsobilo aj liahnutie dračích vajec. Zo dňa na deň Mogundur obsadili tisícky mladých drakov. Starí draci, ktorých už nebolo veľa, ich nestíhali všetkých učiť. A tak, namiesto toho, aby sa z mladých drakov stali múdre bytosti strážiace Bájnu zem, vyvinuli sa z nich krvilačné beštie, ktoré netúžili po ničom inom, než zaplniť svoje prázdne žalúdky.

Trpaslíci síce bojovali statočne, ale táto trpaslícko-dračia vojna mala už vopred určeného víťaza. Nakoniec preživší trpaslíci utiekli do naspäť do Stredohoria, alebo ešte ďalej na sever, k horám Gutheru. Podarilo sa im však uchrániť si jediné mesto - pevnosť Feierheim, týčiacu sa nad ohromných jazerom horúcej lávy.

Neskôr sa Mogundur pokúsili kolonizovať aj Anaončania, no ich snahy boli len kópiou neúspechu trpaslíkov. Okrem pohraničného mesta Popolváru boli všetky ich sídla zničené dračími nájazdmi. Orkovia sa pokúsili si drakov podmaniť. Väčšina ich snaženia bola taktiež neúspešná, no pár šťastlivcov si dokázalo skrotiť práve vyliahnuté mláďatá a stali sa z nich legendárni dračí jazdci. O tom, aká náročná však táto úloha je, môže svedčiť aj aktuálny počet dračích jazdcov, ktorých je 9 (v Gal-Ateši sídlia 5 z nich). A to sa každoročne niekoľko desiatok mladých orkov snaží pridať sa k tejto elitnej skupine. Drvivá väčšina z nich však končí v dračej papuli.

K nevyriešeným záhadám histórie patrí zmiznutie veľkého počtu Wahardov. Po tom, čo boli Wahardi vyhnaní z elfských lesov sa časť z nich spolu so svojimi vernými démonmi vybrali do Mogunduru. Podľa legendy si pod jednou sopkou otvorili bránu do pekla a okolo nej vystavali obrovskú pevnosť, nazývanú Predpeklie. Nikomu sa však doteraz nepodarilo lokáciu tejto tajomnej pevnosti odhaliť, a tak sa stala predmetom vášnivých dohád nielen historikov, ale aj milovníkov konšpiračných teórií.

GeografiaEdit

Mogundurmap.jpg

Mapa Mogunduru.

Mogundur je geologicky veľmi pozoruhodná a nestabilná oblasť. Tvorí ju asi 17 veľkých a nespočetné množstvo menších sopiek, ktoré sú striedavo aktívne. Každým rokom pribúdajú nové krátery a staré zanikajú. Centrálnu oblasť vypĺňa rovinatá púšť, tvorená ostrými skalami a popolom. Aj tu je však zem nestabilná a každý deň sa vytvárajú nové praskliny a trhliny do hlbín zeme. Aj z nich často vyviera horúca láva, takže sa dá hovoriť o akýchsi atypických sopkách.

Naprieč celou oblasťou sa tiahne stará trpasličia Cesta slávy, ktorá začína v Puerto del Fuego a pokračuje na sever až do Stredohoria. Dá sa vlastne povedať, že celej oblasti dominujú najmä trpaslíčie ruiny, medzi ktorými sa vynímajú ruiny veľkomesta Haisburk. Dávne domovy trpaslíkov však dnes obývajú hrôzostrašné beštie. Jedine mestečko Feierheim je dodnes obývané trpaslíkmi, ktorí nad ozrutným jazerom lávy zhotovujú svoje majstrovské kováčske diela.

V súčasnosti je najdôležitejším centrom oblasti Puerto del Fuego, neutrálne mesto pod správou Rádu Dračieho srdca. Je zároveň jedným z prístavov plávajúceho mesta Wa'anu. Obývajú ho v podstate všetky rasy, v prevažnej miere však ľudia (z Anaonu aj Heziry), orkovia, trpaslíci a goblini. Goblini vystavali v Puerte aj prístav vzducholodí, takže sa toto mesto stalo jedným z najdôležitejších dopravných uzlov v južnom Tyrindore.

Jediné ďalšie sídla sa nachádzajú v hraničných oblastiach zóny, kde už nie je vulkanická aktivita taká markantná. Na severe, pri delte rieky Erdy sa nachádza malé ľudské mesto Popolvár. Slúži ako riečny prístav a žije najmä z rybolovu a ťažby nerastných surovín v ľudských baniach na severe Mogunduru. Na juhovýchode je orské sídlo Gal-Ateš, kde sa nachádza asi najväčšia posádka dračích jazdcov. Gal-Ateš slúži najmä ako akási strážna veža a zároveň vstupná brána do orských krajov.

Prírodné zdrojeEdit

Mogundur je bohatý na nerastné suroviny, ako sú síra, obsidián a iné lávové kamene. Nachádzajú sa tu aj bohaté rudy železa, medi a zlata, ako aj iných kovov. Vzhľadom na prírodné podmienky, nerastú tu takmer žiadne rastliny. Ojedinelé machy, lišajníky a iné nízke byliny rastú len v hraničných oblastiach s Mervillom a Bakorijskou vysočinou, resp. na pobreží.

Also on FANDOM

Random Wiki