FANDOM

Človek
Empiria.jpg
Portál: El'Sahir
Čas je mana.
Rasa púštny človek
Frakcia  ??
Oblasť Sahés
Hlavné mesto El'Sahir
Vodca Rada arcimágov
Jazyk  ??

Najvychýrenejší mágovia Bájnej zeme. Ich domovom je mesto, vznášajúce sa nad rozľahlými púšťami Erentie. V ich žilách koluje mágia. A ich snom je spoznať všetky tajomstvá vesmíru. Hezirania - národ púštnych ľudí.

Vzhľad a špecifikáEdit

Púštni ľudia sa od tých Anaonských veľmi nelíšia - vnútorná stavba tela, priemerná váha a výška sú takmer identické. Hezirania však majú tmavšiu pokožku, zahrňujúc všetky odtiene od bronzovej snedej až po tmavo hnedú. Ich vlasy sú takmer výlučne hnedé, alebo čierne, vo vzácnych prípadoch červené. Farba dúhovky je rôznorodá - modrá, zelená, hnedá, často sa vyskytuje aj zlatistá dúhovka. Zaujímavosťou je však takmer pravidelný výskyt albínov - v každej generácii Hezirčanov je niekoľko desiatok jedincov bez pigmentu.

HistóriaEdit

Chronologický prehľad dejín

KultúraEdit

SpoločnosťEdit

Hezirská spoločnosť je odrazom ich dejín. Na vrchole stojí džin Záhir, ktorý s Radou arcimágov reprezentuje celý národ (a po uzavretí aliancie s goblinmi dokonca dva národy). Užšia Rada mágov sa skladá z džina a 6-tich volených zástupcov (3 Heziranov a 3 goblinov). Širšia Rada je stretnutím najvyšším mágov zo všetkých mestských štátov celého Sahésu a Numerskej púšte. Aby však nedošlo k diskriminácii nemagického obyvateľstva, celé súdnictvo a veľká časť ekonomických záležitostí pripadá do rúk občanov bez magického nadania.

Hezira je organizovaným útvarom mestských štátov, z ktorých každý disponuje pomerne veľkou dávkou autonómie. Popredné miesto samozrejme zastáva El'Sahir. Každý mestský štát okrem územia samotného mesta spravuje aj priľahlé oblasti, ktoré môžu zahŕňať okolité dediny, oázy a podobne.

Hezirčania pôvodne nepoznali otrokársky systém. Po uzavretí aliancie s goblinmi sa však ich životný štýl značne zmenil a v súčasnosti má množstvo bohatších rodín svojich otrokov. Treba však podotknúť, že na rozdiel od nagov, otroci Heziranov a goblinov môžu od svojich pánov kedykoľvek odísť a skúsiť sa uživiť inak. Väčšina ale šťastie nepokúša - v drsnej púšti by ich zrejme čakala len pomalá krutá smrť.

ArchitektúraEdit

Hezirské budovy sú stavané najmä z tehál a adobe. Všetky ozdoby a dekorácie využívajú prevažne rastlinný motív a geometrické tvary. Najviac používané farby sú zemské odtiene, béžová, žltá, zlatá, oranžová a rôzne druhy modrej a azúrovej. Na rozdiel od ľudí Anaonu, bohatstvo a prepich sa v Hezire nedáva najavo veľkosťou samotnej stavby, ale skôr jej prepracovanosťou. Luxus predstavujú rozsiahle záhrady a fontány, či iné spôsoby, ako "plytvať" s vodou, ktorá je v púšti skutočne vzácna.

NáboženstvoEdit

Hezirčania nemajú žiadne skutočné náboženstvo. Ctia si síce svojho džina, ale zastáva skôr svetskú, než náboženskú funkciu. Keďže hezirskí mágovia čerpajú svoje kúzla z vlastnej zásoby many, alebo pomocou napísaných formuliek, ktorú spútavajú a usmerňujú vesmírne energie, najdôležitejšou cnosťou spoločnosti sú vedomosti, múdrosť a inteligencia.

Boj a stratégiaEdit

FilozofiaEdit

OsobnostiEdit

GalériaEdit

Also on FANDOM

Random Wiki