FANDOM

Goblin
Empiria.jpg
Portál: El'Sahir
Život je príliš krátky a pôžitkov je tak veľa!
Rasa goblin
Frakcia
Oblasť Sahés , Bielopiesočná púšť , Seth-Amona
Hlavné mesto El'Sahir
Vodca  ??
Jazyk  ??

Najinteligentnejšia a najbláznivejšia z rás Bájnej zeme. To sú goblini - peniaze sú ich bohom, zábava a dobrodružstvo ich životom. Každý deň vymýšľajú nové vynálezy, ktoré sú inovatívne, revolučné, neuveriteľné, ale zároveň nestabilné a veľmi nebezpečné. Každý deň si užívajú naplno - žijú pre dnešok, akoby každý deň bol tým posedným.

Vzhľad a špecifikáEdit

Goblini sú bytosti podobné škriatkom. Ich nízky vzrast (90-120 cm) dáva vyniknúť ich výrazným črtám tváre, najmä špicatým ušiam a veľkému končistému nosu. Hoci sú po fyzickej stránke pomerne slabí (v porovnaní s ostatnými rasami), patria medzi najinteligentnejšie tvory Bájnej zeme. Farba pokožky je väčšinou zelená, aj keď rôzne odtiene môžu byť hnedasté, žltkasté, či dokonca modravé.

HistóriaEdit

KultúraEdit

SpoločnosťEdit

Goblinská spoločnosť je veľmi chaotická, dynamicky sa meniaca a v porovnaní s ostatnými rasami sa jedná skôr o anarchiu, než organizáciu. Pôvodne boli goblini roztrúsení po celom svete, zoskupení okolo bohatých obchodníckych princov a tvoriaci akési kartely, snažiace sa o monopol na danom území. Počas vojen si však uvedomili, že potrebujú aj svoju vlastnú krajinu, kde sa môžu v prípade potreby uchýliť. A tak, za množstvo vzácnych artefaktov a kvôli spoločne vyhranej Erentskej vojne, sa s Hezirčanmi dohodli, že budú zdieľať hlavné mesto El'Sahir.

V súčasnosti na vrchole goblinskej spoločnosti stojí džin Záhir, ktorý vládne El'Sahiru spolu s radou arcimágov. Jeho pozícia je však len reprezentatívna pri medzinárodných stretnutiach. Väčšina magnátov a obchodníckych princov je pomerne autonómna. Inak sa goblini nedelia na žiadne kasty, či stavy. Jediným určovateľom spoločenskej pozície je majetok. Goblini bez majetku sú takmer ako otroci - ak sa chcú uživiť, musia pracovať len za jedlo a strechu nad hlavou. Na rozdiel od nagijských otrokov však nie sú k práci nútení - je to čisto ich potreba nejako prežiť.

ArchitektúraEdit

Ak sa o organizácii spoločnosti hovorilo ako o anarchii, s goblinskou architektúrou je to podobne. Goblini majú veľmi špecifický zmysel pre mieru, kombinácie farieb a materiálov. Pôvodné goblinské mestá a osady ponúkajú prehliadku tých najrôznejších architektonických štýlov - od drevených búd a chatrčí, cez tradičné kamenné a tehlové stavby, až po extravagantné kovové budovy. Jedine v mestách Hezirčanov zachovali pôvodnú architektúru a podľa nej prispôsobujú aj novopostavené budovy.

NáboženstvoEdit

Ako bolo spomenuté vyššie, bohom goblinov je majetok a peniaze. Goblini síce veria, že existujú rôzne nadprirodzené bytosti, no takmer žiaden goblin sa im neklania. Dokonca aj gobliní černokňažníci nevzývajú démonov, ale ich jednoducho vytrhnú z pekelnej dimenzie a zotročia si ich. Samozrejme, démonom sa to nepáči a ak si nejaký goblin privolá príliš mocného démona, môže sa to skončiť veľmi zle.

Napriek tomu, existuje jedna bytosť, ktorej goblini vzdávajú akúsi zvláštnu úctu. Je to Záhir, džin, ktorý naučil Hezirčanov čarovať. Podobne sa zachoval aj ku goblinom, a tým si u nich získal rešpekt.

Boj a stratégiaEdit

OsobnostiEdit

Zoznam hráčov

Also on FANDOM

Random Wiki