FANDOM

Anaonovo údolie
200px
caption
Dôležité sídla Bazyleona
Obyvateľstvo Ľudia, Trpaslíci, Hezirania
Zriadenie monarchia
Vládca Justián
Príslušnosť ľudia
Lokácia centrálny Tyrindor

Anaonovo údolie je úrodná nížina v povodí rieky Erdy uprostred Tyrindoru. Obývajú ho takmer výlučne ľudia a je to jediná oblasť Anaonského kráľovstva, ktorá celistvo spadá pod moc kráľa Justiána. V Natrinskom lese a Merville sa ešte držia grófstva, ktoré odmietajú podriadiť sa centrálnej kráľovskej moci.

HistóriaEdit

GeografiaEdit

Anaonmap.jpg

Mapa Anaonovho údolia.

Územie sa nachádza v vnútrozemí, v západnej časti Tyrindoru. Obývajú ho prevažne ľudia. Hraničí s nasledujúcimi oblasťami: Amadůn, Stredohorie, Mervill a Natrinský les. Anaonovým údolím pretekajú rieky Erda, Belica a Tôňava. Tieto rozdeľujú územie na tri podoblasti; Západná marka hraničí s Natrinským lesom a je známa najmä prudkými vetrami, ktoré v nej dujú. Centrálne Doliny patria medzi najúrodnejšie oblasti v celej Bájnej zemi. Na východe sa územie pomaly dvíha do vrchov, ktoré hraničia so Stredohorím. Táto oblasť je pomerne husto zalesnená, z toho dôvodu je nazývaná Strážskymi lesmi.

Zaujímavé miestaEdit

Medzi najdôležitejšie miesta patrí jednoznačne Bazyleona, hlavné mesto ľudí Anaonu a zároveň sídlo kráľa. Je to najdôležitejšie obchodné, spoločenské a finančné centrum v širokom okolí. Ďalším dôležitým mestom je Zábrežie, najsevernejší prístav na rieke Edre.

Pre všetkých dobrodruhov, lačných po zlate, sa v strede Dolín nachádzajú Ruiny Tendolu, hradu kráľa Anaona, prvého ľudského kráľa po dobe ľadovej. Tento hrad je však zamorený duchmi padlých bojovníkov, a chránený prastarými kúzlami, ktoré sa ešte nikomu nepodarilo prelomiť. Preto je dôrazne odporúčané každému s kúskom zdravého rozumu, aby sa ruinám oblúkom vyhol.

Also on FANDOM

Random Wiki